Tro inte på alla andra, tro på dig själv och skaffa din egen uppfattning om saker och ting!

Alla inlägg under oktober 2010

Av linn - 27 oktober 2010 13:31


*Even if it´s worth fighting for, will I?*


Hade HLR/AED utbildning igår på jobbet, väldigt lärorikt vill jag lova, och han som hade hand om kursen var väldigt bra, inte som andra kurser i HLR som jag gått, dem utbildarna har mest varit lite flummig tycker jag. Men han som utbildade igår är väldigt duktig jag kom till och med ihåg saker när jag gick därifrån ;) så alltså lärde jag mej nånting..


Gick bort till Linda m familj efteråt och umgicks med dem ett tag, var ju längesen man träffades nu så det var ju på tiden. <3


Micke sitter och spelar bad company 2 som vanligt *suck vad gör man?!*


Snart drar jag och dricker lite java hos Mia och ikväll/natt blir det jobb 19.00-07.00


Sen måste jag ju gratta Natta och Danne till deras lilla Elias som föddes måndagen 18/10 GRATTIS till er <3



 





Av linn - 25 oktober 2010 21:05


*Can you see me from the moon?*


Ja nu var det längesedan jag ägnade tid åt bloggen. Det har hänt en hel del sedan sist men jag tar det jag kommer ihåg.


Helgen förra veckan


Fredagen låg jag hemma och var sjuk då hade jag legat sedan onsdagen så nu hoppas jag på att hålla mej frisk länge för den där förkylningen tog musten ur mej...


Lördagen var till Mia m familj och umgicks med dem, åt god middag, senare såg vi film och myste på (streetdance 3D) väldigt bra faktiskt :)


Söndagen var jag ut till Lisen och sov över där tills måndagen, vi åt god mat (kyckling i ugn m pasta),surrade och hade trevligt + att vi tittade på Bumbibjörnarna ;) De ni, inte alla som skulle erkänna det i våran ålder inte haha. Senare på kvällen blev det lite gotta och film (Frozen) och jag säger att det gjorde ont i hela kroppen av att se den..


Veckan efter ;)


Måndagen tog jag det mest lugnt, var ner till stan och hämtade ut mitt eu-leg då jag tappade bort min plånbok för ett tag sen *klantigt* fick spärra leg och bankkort inte mer med det nu har jag ju nya kort, men för några dagar sedan så lämande mammas grannarplånboken till henne då dem hittat den i trappen *yey* haha ja så kan det gå tur den kom fram till slut iallafall ;) Träffade Lisen en snabbis nere på stan också, sen for jag och Micke hem (ja han var ju med och "leggade" mej haha som tur var <3) lagade lite mat sen gick jag bort en sväng till Mia och kaffe surrade lite.


Tisdagen följde jag med Frida upp till härnösand då hon skulle skriva på papper, hon ska ju börja jobba där jag jobbar så roligt, hoppas vi jobbar ihop nåt sen då :) Begav oss till Dollarstore efteråt och kikade lite sedan for vi hem till hennes pappa och hans sambo där det blev fika och massa skratt och surr. Så roligt att träffa dem igen då det var typ flera år sedan tror jag :/ Men det kändes som typ igår ;) och ni skulle ha sett deras hus hur snyggt som helst..

For hem och umgicks med Micke och grejjade på.


onsdagen umgicks jag med Erika och Ambra mötte dem nere på stan gick iväg och käkade sen for vi upp till mej så Ambra fick gunga lite och åla runt i sandlådan haha Sötunge inte lätt att krypa runt när man har tjocka vinterkläder på sig inte. Gick in drack lite kaffe och surrade myspys och tiden gick så fort så vipps så skulle dem fara hem, vi får ta och ses snart igen tycker jag :)


Torsdagen tog det lugnt sen gick jag till Mia m familj och var med lilla Omega fast nu börjar hon ju bli rätt stor det lilla livet ;), surrade en stund sen gick jag hem och lagade mat och umgicks med Micke <3...


Helgen som var jobbade jag kvälls pass på fredagen sedan for jag hem till föräldrarna och lillebror och umgicks med dem, min farbror Ronny var även där, det var så roligt att träffa han igen då det var ett tag sedan och man träffas ju inte så ofta, men alltid lika roligt och trevligt när man väl ses :)...


Var ut med mamma petter och sigge i lördags och fotade lite, sen åt vi go mat till middag kött och potatisgratäng *mums* på kvällen blev det lite tv tittande med godis och kex väldans mysigt. Tog det lugnt på söndagen innan mamma skjutsade hem mig. Umgicks med Micke och spelade Mario Kart på Wii som han fick av mej dan före han fyllde år (visst är jag snäll)...


Idag måndag har jag umgåtts med Felicia 3 år snart 4 och Mia så klart men mest lilla tösen idag tror jag ;) Mysigt det haha. Lekte och spelade tv-spel, ja det är härligt med barn tihii.. pannkaka åt vi till lunch och efter det umgicks jag lite mer med Mia innan jag gick hem till Mr M...Idag åt vi hemma gjorda biffar m strips vitlöks sås och massa kokta grönsaker *Lovely* och spelade så klart en massa mario kart <3<3<3


Ja men nu har jag ju iallafall uppdaterat och det blev kanske för mkt men det är så när man heter Linn och skriver det man kommer ihåg ;) Ha en härlig lässtund (Den är över rätt snabbt ;)) Bjuder på ett bild kollage så här på slutet


Puss o kram på er





 





 


Ovido - Quiz & Flashcards