Tro inte på alla andra, tro på dig själv och skaffa din egen uppfattning om saker och ting!

Alla inlägg under april 2011

Av linn - 11 april 2011 12:08


*With love you came*


Härligt väder det är ute, våren är verkligen här nu hur skönt som helst! Sommaren närmar sig med stormsteg och det är så underbart, vi får tillbringa hur mkt tid som helst med våran underbara älskade dotter!! 


3 veckor på onsdag, tiden går bra fort mammas och pappas älskade prinsessa, hon växer iallafall går upp i vikt sakta men säkert, BVC gnäller på att hon ökar så lite men en del barn gör ju det, hon går ju uppåt och inte neråt iallafall det är väll huvudsaken?! Hon mår bra är frisk och pigg och det är jag väldigt glad över, trots magknip!!


Hon har myst och kramats mycket med sin "tant" Mia som hon tycker väldigt mycket om!! Sover så gott på bröstkorgen där ;)


Ha en bra dag!!


 





Av linn - 10 april 2011 23:44


*Utmana dig själv och du kan bli lycklig*




Det första du tvättar i duschen?
Håret :)
Gillar du kaffe?
Ja ibland så!!
Hur mår du just NU?
Dötrött...
Vad är sista bokstaven i namnet på personen du har en crush på?
L.
Berätta om din senaste dröm.
Låg på BB och Sonja i big brother är sköterska, kommer in till mig och pussar mig på pannan hahaha...
Skulle du kunna äta din favoritmat under en månad utan att tröttna?
jadå det skulle säkert funka..
Vad vill du ha just nu?
Sööömn
Har du räknat till 1000 någon gång?
jaa?.
Biter du i din glass eller slickar du bara på den?
Slickar biter, vilket som ;)
Använder du smileys?
Jaa smileys är söta ;)
Har du träffat någon kändis?
Jo det har väll hänt
Gillar du keso?
Nej tack..
Vilken låt hade du sist i huvud senast?

bäbä vita lamm?

Hur många länder har du besökt?
Bara detta...
Är dina föräldrar stränga?
Nä dem är snälla!!
Skulle du kunna hoppa fallskärm?
Nää jag är så höjdrädd så det skulle jag inte våga...
Glittrar någonting i ditt rum just nu?
Nej..
Brukar du hyra film?
Mjo händer väll...(inte ofta)
Var kommer du vara på Lördag?
Hemma och ha besök...
Var du med och upplevde när World Trade Center föll i NY?
Ja via media ;)

Vad åt du till lunch?
Potatismos köttbullar och sås
Har du lockigt hår?
Ja när det självtorkar...
När grät du senast?
inte längesen
Har du gått in i en vägg någon gång?

nää..
Favoritårstid?
Alla...
Vem höll du senast i handen?
Aimee och Micke ;)
Sover du med TVn på?
Nää
Tycker du att du är gammal?
Man blir inte äldre än vad man gör sig ;)
Är du mörkrädd?
ja aaa
Gillar du ditt liv just nu?
ja det gör jag...
Har du någon gång valt att ta ett bad istället för att duscha?
ja det har hänt...

Har du bra syn?
Tror jag måste skaffa brillor, men orkar inte haha
Var är dina föräldrar just nu?
Hemma och sover antar jag ^^
Vad har du på dig just nu?
pyjamasbyxor och linne
Vad var det senaste du köpte?
Våtservetter!!
Hatar du mer än 3 personer?
Nää
Använder du sushipinnar?

usch..
Äger du ett vapen?
beror väll vad man anser vara ett vapen ;)
Gillar du ditt hår?
inte speciellt...
Gillar du dig själv?
jodå lite iallafall ;p
Vem står dig närmast, din mamma eller pappa?
Mamma
Hur ofta använder du MSN?
Aldrig typ...


 

Av linn - 5 april 2011 16:02


* We love you now and forever*


Som förra inlägget talar om så gick ju vattnet 06.10 22/3, vi åkte in på kontroll och dem satte en kurva, allting såg bra ut så vi fick fara hem igen och vänta på att antingen värkarbetet skulle sätta igång eller så skulle vi komma tillbaka på morgonen 23/3 och bli igångsatt.


Hela dagen gick, kände av små små värkar men inge starka förrän runt 20 tiden på kvällen då började de sätta igång lite mer, runt 21 ringde jag till förlossningen men dem tyckte såklart att vi skulle vänta ett tag till, sagt och gjort klockade värkarna varje gång och runt 23 tiden började dem bli MYCKET tätare, jag orkade inte mer (Var ju inte direkt en skön känsla), 3 min emellan fick vi dem till, ringde upp till förlossningen igen och pratade med en barnmorska och vi skulle fara upp..


Kommer in till förlossningen 23.40 och dem sätter en kurva, men gissa vad?! Värkarna var oregelbundna, vi fick i varje fall stanna kvar för jag var faktiskt öppen 3 cm ;).


Barnmorskan ska känna hur huvudet ligger men kan inte känna riktigt hur det ligger, det kommer in en annan sköterska och känner men hon kan inte heller riktigt känna, det kommer en läkare men han kan inte heller känna hur det ligger..HALLÅ?! Är min bebis hel eller?! Dem tar in en ultraljudsapparat och gör ett UL...Huvudet har inte fixerat sig riktigt än, men det fanns ju tid kvar att ändras, annars hade det blivit snitt!!


Och vet ni hur glad jag blev när huvudet fixerade sig? Superglad, min värsta tanke var att bli snittad MEN jag slapp och det är så jädrans skönt!!


Bytte rum till ett förlossningsrum, kurva sattes och jag fick dropp,lustgasen blev min bästa vän, och sen blev det Bad, bad+lustgas det är inte illa det inte när värkarna sätter igång!!


Jag kommer ihåg vad trött jag var, hade ju knappt sovit sen 06 på morron, försökt vila lite under dagen vi var hemma men det gick inge bra, JAG VILLE BARA SOVA..Men det gick ju så klart inte he he...Har för mig att jag slumra lite mellan lustgas inandningarna (lite luckor har man ju ha ha) 


När dem bad mig att ändra ställning så hade jag tydligen svamlat: Jag känner ju inte han heller...Vad jag nu menade med det ha ha..Micke som berättade för jag har inget minne utav det!! ;)


Kommer ihåg iallafall när jag ville börja krysta, jag fick inte, var ju bara öppen 7 cm då så fick ju försöka hålla tillbaka (nu var jag ju rätt borta på lustgasen så kan ju ha inbillat mig också men det kändes dö läskigt!) iallafall så bad jag om att få gå på toan och skita, jaa för det kändes ju som så, väl när jag satt på toan så säger micke Du krystar väl inte?! Näää säger jag men han märkte nog att jag ljög för han var snabb på knappen ;)!! FIck gå tillbaka till sängen och lustgasen! 


Dags för ryggmärgsbedövningen (inget minne av när dem satte den) Men tydligen så sa jag att jag hade en värk typ hela tiden ha ha..Narkosläkaren hade väll skakat på huvet men till slut så satt den..!


Skönt när värkarna inte kändes längre men trycket mot arslet var mindre skönt Fyy f**n säger jag, detta kommer jag inte göra om på ett par år kan jag lova!! 


Hon låg i kronbjudning när hon kom, d.v.s att hon låg med ansiktet uppåt,hon öppnade ögonen direkt när hon kom ut, ungefär som hej här kommer jag TItt Tut!!...


Fick sy 2 stygn så skönt var det att det inte behövdes sys mer, men hade ju jädrans ont ändå så kändes som att man fått sy betydligt mycket mera! Men va fan man hade ju fött barn så vad skulle man förvänta sig ;)! Sen fick jag känna mig som en gamling eftersom jag fick ha kateter då kisseriet inte ville funka som det skulle i ett helt dygn!! men det gick ju bra, lite krånglit bara he he..Men lite bekvämt var det ju allt behövde ju inte springa på toan då jag blev kissnödig (nu kände ju inte jag när jag var kissnödig) väldigt bekvämt vill jag lova, bara ligga i sängen och snosa bäbis och kisseriet skötte sig heeelt själv ha ha ;)


Vi var ju helt säkra under gravven att det skulle komma ut en liten grabb, så när Aimee tittade fram blev vi nog lite chockade men ack så glada, en vacker kladdig hal liten bäbistjej hade kommit till oss och nu är vi föräldrar och stolta sådana!


23/3 06.27 kom våran Aimee ut till oss 2 veckor för tidigt, hon var då 50 lång och vägde 3087 gram! på grund av långvarig vattenavgång fick vi stanna kvar på BB för temp och andningskontroller! 2 dagar låg vi inne och allt såg bra ut så till slut fick vi fara hem!


Det var väldigt bra personal vi hade att göra med. Barnmorskan och undersköterskan som förlöste mig var huuur goa som helst, väldigt glad att det var dem som förlöste mig! Personalen på BB var också underbara och tog väl hand om oss!


Allt som allt så tog det 24 timmar och 20 min, det här var den värsta och bästa upplevelsen i mitt liv och jag är så glad att allting gick så bra som det gick då jag hade ställt in mig på det värsta ;)


Så där det var allt vad jag vet nu ska jag gå och gosa med min älskade dotter!



    








Ovido - Quiz & Flashcards