Tro inte på alla andra, tro på dig själv och skaffa din egen uppfattning om saker och ting!

Alla inlägg under december 2010

Av linn - 20 december 2010 11:44


*En gång för längesedan*


4:e advent,det var det igår kan ni tänka er att det redan gått 4 veckor sen 1:a?! Snart är det julafton sen är det nytt år. Förstår inte vart året tagit vägen,nää verkligen inte. MEN har jag haft ett bra år?, Jodå det tycker jag att jag har haft,kunde ha varit bättre men det är väll som vanligt?! man är aldrig nöjd.


I veckan var jag på MVC fick lyssna på <3-ljuden som var 158 och allt lät bra, så skönt. Felicia fyllde 4 år så var och firade henne samt lekte en liten stund, sen har jag även hjälpt till på deras pepparkakshus hihi myspys. Ja en massa mys med mia och barnen har det varit.


Snön den bara vräker ner och vill inte sluta, men det gör inte mej nånting tycker det bara är mysigt. Dåligt är att plogbilarna tar bort trottoarerna så därför tänker jag klaga av mej här. NI som har körkort och kör bil klagar säkerligen på fotgängare som inte kan hålla sig på trottoarkanten, MEN hallå!? Finns det ingen så kan man ju faan inte gå där heller..Eller?! Man ser inte om det kommer bilar innan man ska över på övergångställen för det är en STOR jävla snöhög i vägen, sen måste man gå nästan mitt i vägen för att ta sig dit också mm så nästa gång ni GNÄLLER så kolla om det finns nån trottoar att gå på, sen finns det ju puckon till fotgängare också som inte ser sig för, det kan jag hålla med om!


Är nog inte roligt för er heller som kör bil att behöva tvärnita för nåt pucko som hoppar fram mitt i vägen för att det var en snöhög där som gjorde att dem inte såg nånting och inte syntes, samt inte tänker sig för att den/dem inte syns..Så jag kan ha förståelse för er också..


Nej nu ska jag gå och göra nån nytta här hemma puss o kram på er ha en mysig och trevlig måndag! Ta det lugnt på vägarna vare sig du kör eller går


 









Av linn - 19 december 2010 07:22


*Somewhere in a world filled with joy,there we will end up,you and I*


Gäsp gäsp,blä blä,idiot till tvättstuga,jag HATAR att tvätta här. Kära tomten,ge mej en tvättmaskin i födelsedagspresent/Julklapp så slipper jag bli upprörd varenda gång jag går till den där förbannade tvättstugan.


Nu har ju jag faktiskt en väldigt bra och snäll karl som sköter tvättandet så jag slipper (I vanliga fall),men idag tänkte jag vara snäll att kliva upp och pölsa mej till tvättstugan så han får sova lite längre. MEN folk som tvättar i skönsbergs tvättstuga verkar ju helt jävla oförmögna att låta saker och ting stanna kvar, tex,tvättvagnen eller fan det heter, i vanliga fall finns det 2, normala fall 1, och IDAG när jag ska tvätta då finns det 0.


Förstår ni att jag blir upprörd och sur när saker och ting inte funkar i en tvättstuga..Normala fall hade jag inte brytt mej, men det värsta som finns just nu (pga graviditeten) är att släpa ut flera kgs blöttvätt utan tvättvagn!! GAH men men vad kan man vänta sig av inkompetenta felaktiga "Grannar"....SEN KAN NI JU OCKSÅ LÄRA ER ATT STÄDA EFTER ER, grisarslen. Tror ni att det är nån jävla lyxtvättstuga som städar sig själv bara för att ni hyr av mitthem?! Men då ska jag ta att upplysa er om att det är inte lyxigare o hyra av mitthem än nån annan, så sätt er på den och rotera eller nåt!...



 


Ovido - Quiz & Flashcards