Tro inte på alla andra, tro på dig själv och skaffa din egen uppfattning om saker och ting!

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Hjälp vi ska bli föräldrar!!

Av linn - 22 mars 2011 12:43


*Im gonna love you forever*


Jag menar det är ju 2 veckor kvar, vi är ju inte beräknade förrän 6e april. Och nu helt plötsligt så har vattnet gått och värkarna börjat sätta igång lite smått, inga starka täta värkar än iallafall..


Vaknade imorse och skulle gå på toaletten då var kl 06.10 men kom inte längre än neranför sängen så började det rinna eller ja forsa, jag tänkte shit vad förnedrande och pinsamt, jag har kissat ner mig och min lillebrors matta!! (Sov ju hemma hos mina föräldrar och lillebror)


Mamma stog i hallen och jag viskade till henne att jag kissat på mig, hon tittade på mig och frågade om det inte var vattnet som gått då? Neeej jag har kissat på mig, tog mig på toa och mamma kom med ombyte, klädde på mig och gick ut, så rann det igen..Då fattade jag att det var nog vattnet ändå, men shit vad gör jag nu?! Mamma vad ska jag göra? Jaa jag ringde ju självklart till förlossningen och där sa dem att jag skulle komma upp på kontroll, så mamma skjussade upp mig och följde med mig in, pratade med micke i telefonen hela tiden, jag sa att han kunde stanna hemma tills vi visste mera om vad som skulle hända.


Väl därinne satte dem en grejj på magen som mätte bebisens hjärtljud och mina sammandragningar tror jag det var ;p...Fick ta en temp och så tog dem blodtryck, det var väldigt tråkigt att ligga där själv i detta tråkiga rum för mamma åkte ju och jobbade :) Ringde efter micke så han fick komma upp iallafall, började tänka mer också om det skulle sätta igång och han inte var där, hur skulle det då gå?! Han kan ju inte missa hela förlossningen, sagt och gjort, han kom och vi stannade ett tag till, sen kom barnmorskan in och sa att ALLT såg bra ut så vi skulle få åka hem, fick en massa info om hur vi ska göra och så och att vi senast skulle komma tillbaka imorgon bitti!!


Så kan ni tänka er att imorgon är vi föräldrar på riktigt, för det kan inte jag, allting har gått så himla fort jag har inte känt några förvärkar eller så också helt plötsligt så går vattnet och värkarna börja sätta igång lite smått!! Bara så där, jag längtar sååå tills imorgon det gör jag för då får vi Äntligen träffa våran älskade "Bernie" Snacka om omställning haha Mysigt om inte annat ;) + att vi äntligen får reda på könet <3!


Nej nu ska jag duscha sen vila lite hihi


Puss o kram!


 

 
 
Cicci

Cicci

22 mars 2011 14:13

Lycka till :)Hoppas ni har en gosig liten bäbis om några timmar!

http://ceciliaohlson.bloggplatsen.se

linn

22 mars 2011 14:39

Tack så mkt :) Det hoppas jag med ;D

 
Ingen bild

Caroline

22 mars 2011 15:48

Men herregud, är det redan dags! Vad tiden går fort. Lycka till gumman! :) Kramar

linn

22 mars 2011 15:49

Jaa tydligen haha är helt paff och kan inte fatta det själv ^^...

Tack så mycket Kraam

 
Emilia

Emilia

22 mars 2011 15:58

Nämen gud va kul! hoppas allt går bra, o lycka till! När bebisen är ute så kommer det gå fort innan den är stor, så njut medans det varar :)

Kramar!

http://www.emiliaflickkaaa.bloggplatsen.se

linn

22 mars 2011 16:41

Tack så mycket :) Jaa tiden har en tendens att flyga iväg, har kompisar med barn och jag tycker dem blivit så stora så fort :) Så kommer njuta allt jag/vi kan hihi

Fin blogg du har :)

Kram på dig!!

 
Hej

Hej

22 mars 2011 17:14

Hej... Det är ju mycket bra nyheter ;-) lycka till med barnet ;)

http://omingenting.bloggplatsen.se

linn

22 mars 2011 17:41

Jaa hihi tack så mycket :)

 
linda

linda

22 mars 2011 18:50

oj då hade det varit i malmö hade de tryckt ut barnet om vattnet gått i morse. ska du inte in o kolla ctg osv . men hoppas det går bra jag väntar mitt 4de barn o haft ont flera dagar o i ryggen o dena foglossningen tar ju död på en hehe. men kommer väl när det kommer kram o lycka till

http://www.vnv.bloggplatsen.se

linn

27 mars 2011 10:28

Hoppas allt går bra :) Kram

 
isa

isa

22 mars 2011 18:55

jag vet, de känns jätte läskigt när man inte är beredd. jag fick min dotter i söndags, 4 veckor för tidigt :) och de känns ju lite skrämmande när man tror man har tid kvar! LYCKA TILL!

http://isabellebruhn.bloggplatsen.se

linn

26 mars 2011 13:41

Oj hoppas allt gick bra :) Ja det känns rätt konstigt att magen inte är kvar och att man har ett litet liv framför sig nu men det är ju helt underbart!!

 
mimmi

mimmi

22 mars 2011 19:03

Super grattis:D sitter själv o hoppas på att mitt ska sätta igång snart:D kramis

http://mimmisigrid.bloggplatsen.se

linn

26 mars 2011 13:40

Jaa du har ju inte så långt kvar nu du heller :) Hoppas att allt går bra för dig Stor kram och lycka till!!

 
Emilia

Emilia

22 mars 2011 21:03

Hej!
Jo, en lätt förvåning blir det när man har fått ett datum och det händer innan. Hoppas att du får en underbar förlossning.. Det kanske inte känns så under den men efteråt skulle man göra allt för att komma tillbaka till samma ställe :) Önskar dig lycka till! kolla gärna in på min blogg :)

http://www.teenagemum.bloggplatsen.se

linn

26 mars 2011 13:39

jaa verkligen :) Jodå det var en rätt bra förlossning gick fort tyckte jag, men ja det var ju inte direkt smärtfritt haha men det hade man ju inte förväntat sig heller ;p!

 
Kamilla

Kamilla

23 mars 2011 06:46

Åh gumman! :) Vad spännande!! :) Ni kommer att bli toppenföräldrar!

http://kamillaveronicas.blogg.se

linn

26 mars 2011 13:36

Jaa nu är hon här, du får komma o hälsa på nåt när du har tid och så ;)

 
Jessica

Jessica

24 mars 2011 09:32

Hej Linn!
Det var länge sedan! Vad roligt med en liten bebis :D Hoppas allt gått bra och GRATTIS! :)

http://jessicafroberg.blogg.se

linn

26 mars 2011 13:35

Jaa det var det verkligen! Ja allt har bara gått bra, nu är man rätt mörbultad och slut i kroppen haha men det är det värt :) Tack så mycket och hoppas allt är bra med dig =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linn - 11 januari 2013 23:45


*Dancing in the dark* Ligger i soffan, tittar på tv och skriver här.  Igår var en rolig kväll, vi hade personalfest och idag har man mått som man förtjänat ;).Hade väldigt väldigt roligt och har inte skrattat så mycket på väldigt l...

Av linn - 8 januari 2013 19:36

    * Shit happens and life moves on*   Idag har vi varit på promenad jag och Aimee, sen sov hon lite mer än en timma. Då hon vaknade sprang hon till dörren och skrek tuuut (ut) Så vi tog och gick ut en stund så hon fick leka av sig. Sen gick...

Av linn - 7 januari 2013 15:21

    *I play in the middle*   En slapp dag har det varit hittills, vi vaknade runt 10.30! Upp och koka gröt, åt gröten och sedan gick vi ut och lekte jag åh Aimee.   Skallen bankar, fick väll för mkt sömn haha och lika trött för det är jag...

Av linn - 6 januari 2013 22:16

    *I am me, i cant be you*     Hela helgen har bestått av jobb, har varit så trött hela helgen, ett under att man orkat hålla ögonen öppna under passen.   Men ja trött, det är jag ju jämt och ständigt, finns ingen ork till nåt nästan,...

Av linn - 1 januari 2013 13:03

  *God ny fortsättning*     Så är året 2012 över och 2013 börjar sin vandring. Undrar vad det detta år har att erbjuda, en massa roligheter hoppas jag på, men vi i min familj börjar året med begravningar. Farmor begravs på torsdag, en...

Ovido - Quiz & Flashcards